water-naar-de-see.reismee.nl

Welkom op Water naar de See

Heel Nederland is op vakantie. Heel Nederland? Nee, een deel ervan is nog gewoon aan het werk. Het is immers ook nog maar half juli en nog niet eens elke schoolregio is uitgeluid. Ik klerk dus ook elke dag voorlopig gewoon door (geen medelijden, heb afgelopenjaar al voldoende buitenland mogen opsnuiven).

Toch is het nu hoog tijd om mijn vakantieblog alvast eens aan te kondigen.

Dit jaar geen vijfwekenreis naar Amerika, zoals in 2017, of een maandsafari in Zuid-Afrika/Namibië zoals in 2014. Nee, dit jaar blijven we gewoon in Europa. We laden de Audi vol met tenten (een grote en een kleine, inzetbaar naar wens/mogelijkheid), stoelen, tafels, lampen, dekens, kussens en boeken en we gaan een rondje om de Alpen maken. Prettig, want in Europa hebben we cultuur en goed eten. Kunnen ze in Afrika en Amerika nog wat van leren.

Een rondje rond de Alpen wordt meer specifiek als we naar de titel kijken: Water naar de See. Het aaneenschakelen van de Bodensee, de Königsee en het Lago Maggiore, vormt de kern van onze ronde. Dat toppen we dan af in de Champagne om een paar dozen in te slaan.

Kortom, reis met ons mee door Europa. Vanaf de derde week augustus tot half september.

Enne: geen nood, voor de vier katjes wordt goed gezorgd. Inonze afwezigheid hebben we ons huis uitgeleend aan familie. Zo houden we ook ongenode gasten buiten.

Dus reis mee, als ik wifi heb, blog ik.

Mea Linger

Hey Jelle, doe ze de groeten in Italië, zeg dat Monica en ik vanaf 16 maart 2019 Selva en omstreken onveilig komen maken. Geniet van je vakantie. Groetjes Mea